سازمان موجودی زنده، در حال تغيير، پويا و رو به رشد ميباشد. سيستم هاي نرم افزاري، به عنوان يکی از ابزارهای مهم در عرصه مديريت سازمان، لاجرم بايد دارای ماهيتی زنده و پويا جهت رويارويی با اينگونه تحولات باشند.
• از رنگ و فونت مناسب استفاده کنيد. براي شاخص شدن سايت يک الگوي رنگي مناسب با حال و هواي آن در نظر بگيريد که علاوه بر تنوع بخشيدن به سايت شما به نوعي علامت مشخصه آن هم بشوند. بهتر است با گرافيست هماهنگ باشيد.
• از حروف در شکل و اندازه مناسب استفاده کنيد. به ياد داشته باشيد که خواندن از روي صفحه مانيتور براي همه کار آساني نيست، پس بايد حروفي با شکل مناسب و اندازه قابل استفاده در عموم کامپيوترها انتخاب کنيد.
• به سايت خود تشخص ببخشيد. سبکي را در نظر بگيريد که با محتوا و شخصيت سايت شما هماهنگي داشته باشدو در نظر داشته باشيد که اين سبک معرف خود شما هم هست پس اگر ميخواهيد تاثير يا مفهوم خاصي به بيننده القا کنيد،از همان ابتدا تصميم بگيريدکه آيا سايت شما: رسمي است يا راحت، دوستانه است يا جدي، مدرن است يا سنتي،سرد است يا گرم؟ براي مثال، رسمي، حالتي است که در محل کار داريد يعني توجه شما به کار،مسايل اداري و حرفه اي است. با غريبه ها در شديدترين حالت رسمي هستيد و ميخواهيد تاثير اوليه بسيار خوبي بر آنها بگذاريد. يک سايت رسمي، حرفه اي، مطابق آداب و رسوم و گاهي سنتي است. راحتي،حالتي است که با دوستان و خانواده داريم و مدتها از لزوم تاثير اوليه خوب گذشته است. يک سايت راحت، دوستانه و خودماني است.
• هرگز خوانايي را فداي زيبايي نکنيد. مي بايست رنگ زمينه با رنگ متن کنتراست نسبتا بالايي داشته باشد و اگر تصاويريا علايم گرافيکي تزئيني در آن هست ،همه را تا حد امکان در حاشيه بگذاريد.
• با توجه به اين نکته که در اين زمان همه مانيتورها گرافيک بالاي 256 رنگ مي باشند پس مي توان از گرافيک هاي بسيار زيبا و رزولوشن 1024*768 استفاده کرد.
• نشاني سايت و آدرس e-mail خود را در تمام صفحه ها قرار دهيد. خوانندگان صفحات اينترنتي مي خواهندبه دلايل مختلف با مسئولين سايت در ارتباط باشند تا از چگونگي محصولات يا خدمات ارائه شده آگاه شوند يا در باره مطالب آن اظهار نظر کنند. قرار دادن نام شرکت، نشاني سايت (و حتا شماره تلفن) در پايين تمام صفحات ضروري است. در غير اين صورت اگر کاربري صفحه اي از سايت شما را چاپ، کپي يا save کند ديگر نميتواند سايت را مجددا پيدا کند يا با شما تماس بگيرد.
• سايت خود را تازه نگه داريد. بر خلاف يک مطلب چاپي، يک سايت اينترنتي پروژه اي نيست که يکباره به پايان برسد بلکه پروژه اي دائم است. بايد آماده باشيد تا بنا به نوع سايت، حداکثر ماهي يکبار مطالب آنرا به روز کنيد و بخشهاي تاريخ گذشته را برداريد. داشتن بازديدکنندگان دائم بسيار مطلوب است، پس بايد به آنها دليلي براي بازگشت بدهيد، چيزي مثل يک سرويس خاص (براي مثال e-mail رايگان) ،طلاعات روز يا مطالبي که متخصصين سايت شما قادر به ارائه آن هستند.
• گرچه مطالب کوتاه باعث جذب بازديد کننده مي شود اما مطالب کوتاه و مختصر و تک جمله اي نمي تواند توضيحات لازم را به مخاطب ارائه کند. هر چه مطالب خود را با ذکر جزئيات و منابع مطالعه بيشتر ارائه کنيد،خوانندگان بيشتري خواهيد داشت.
• شيوه نگارش مناسبي انتخاب کنيد. مطالب خود را طوري بنويسيد که مخاطب شما حس کند اين مطالب براي او نوشته شده است و از خواندن آن لذت ببرد. براي دست يافتن به اين هدف،مطالب خود را تا حد امکان و بدون دور شدن از قواعد نگارشي، با لحن محاورهاي بنويسيد. اين شيوه نه تنها دوستانه تر، بلکه خواندن آن هم ساده تر است.
• وب سايت خود را بروز نماييد، اين کار باعث مي گردد تا بازديد کننده بيشتري داشته باشيد
• در صورتي که وب سايت را براي شرکت يا سازمان مي خواهيد راه اندازي نماييد از نرم افزارهاي رايگان استفاده نکنيد چون اين نرم افزارها توسط افراد غير متخصص طراحي شده اند داراي باگ امنيتي زيادي مي باشند که مي تواند باعث از بين رفتن اعتبار سايت شما بشود.